Pro obyvatele Jablunkova a okolí, kteří často cestují po železnici, to může být zajímavá zpráva. Jablunkovský senátor a místostarosta Petr Gawlas informoval o tom, že od léta by se v Návsí měla zvýšit četnost vlakových spojů.

„Před časem jsem oslovil významné firmy podnikající v osobní železniční dopravě se žádostí o informace o možnostech zřízení pravidelných zastávek rychlíkových a spěšných vlaků ve stanici Návsí,“ připomněl Petr Gawlas. „Dopravce jsem mimo jiné upozornil, že stanice Návsí, to nejsou jen čtyři tisícovky obyvatel této obce, ale také další tisícovky občanů z celého Jablunkovska, kteří v současnosti prakticky nemají možnost cestovat pohodlně vlakem na delší vzdálenosti. Občané regionu se na mě proto opakovaně obraceli se žádostmi o projednání možnosti zavedení zastávek zrychlených spojů do této kdysi frekventované železniční stanice,“ tvrdí senátor.

Dodal, že zareagoval soukromý dopravce, a to firma RegioJet. A s odkazem na schůzku s jejím provozním ředitelem říká: „Pokud se neobjeví nepředpokládané komplikace, budou od června 2014 první tři ranní a poslední tři večerní spoje, které nyní začínají a končí v železniční stanici Bystřice, zajíždět až do stanice v Návsí. Od prosince 2014 pak přijdou další změny v podobě dalších souprav, které budou v Návsí pravidelně zastavovat. Bude se jednat o soupravy, které nyní směřují z a do Žiliny a jejich první, respektive poslední zastávkou na našem území je Třinec.“

Vlakem jezdí často třeba jednapadesátiletý Marian Kunz z Jablunkova. „Chtělo by to nějaké vlaky přidat, hlavně po sedmé hodině večer,“ řekl v sobotu Deníku s tím, že mezi dopravci moc nerozlišuje. „To je jedno. Hlavně že to jede,“ pravil ve chvíli, kdy v Návsí čekal na vlak. „Já jezdím vlakem tak desetkrát za měsíc, když budou nějaké spoje navíc, dá se o tom uvažovat. I když si myslím, že víc by to uvítali hlavně studenti,“ zamyslel se čtyřicátník Ladislav. Na podstatnou změnu však připravují cestující v regionu také České dráhy. Místo staré železniční stanice Třinec slibují vybudovat moderní přestupní terminál. Akce za zhruba 130 milionů korun je na spadnutí. „Běží výběrové řízení, je to ve fázi vyhodnocování nabídek,“ říká třinecká starostka Věra Palkovská k projektu, na kterém se zčásti podílí i město. „Pokud vše dobře dopadne, o prázdninách se může začít stavět,“ tvrdí.

Marek Cholewa

Článek vyšel ve Frýdecko-místeckém a třineckém deníku 5.5.2014